torsdag 10 september 2009

Båtkäk

Jag har ett stort problem. När jag vet att det ska gå en tidsrymd som överstiger 3 timmar inom vilken jag inte kan fritt skaffa mig mat, så får jag panik. Mat klassas inte som McDonalds, Wasa knäckesandwichpaket eller Marlaboukaka utan mer som kycklingfilé med bönsallad eller nörfärsbiffar med spenat och feta. Nu är det så att vi ska åka till Gotland i morgon ett fint gäng flickor och nu på morgonen kommer jag, ve och fasa, på att jag måste spendera en massa timmar på en båt som garanterat har en kafeteria som serverar järpar och kokt potatis alternativt schnitzel med kokt potatis. Jag bläddrar frenetiskt i Voltaires picknickkapitel. Vad kan jag göra för mat till 4 personer som inte blir för svettigt och som man typ kan äta med händerna? Inget med kokt potatis.

1 kommentar:

Torre af Mythimna sa...

Det är klart att du fixar det. Gör en stor Wok som alla kan dela på. Smart, gott och enkelt att hantera. Ha en fin resa, du och "flickorna" haha