onsdag 30 september 2009


Ja Joey hade rätt det var ett HTMLinställt inlägg vad det nu betyder. Våldtäktsrummet var där jag och min vän Marie bodde under bokmässan. Man kan tänka sig att jag har manipulerat bilden och ställt mig i en osmickrande vinkel - men nej. Jag står upptryckt mot väggen för att kunna få med hela rummet. Sängarna fällde vi ner från väggen och dusch och toalett fanns att hitta i korridoren.

Compact living.

Men det var egentligen inte det värsta. Jag bokade biljetter ner. Och nu ska jag säga er att det finns visst fler tåg till Göteborg än x2000. Precis det visste ni inte va. Så när man bokar kan man inte bara kolla efter billigaste priset. Men tåg upp och ner för 600 kr. Toppen!

Jag stod på perrongen och väntade på Marie när en röst ropar ur högtalarna: tåg mot Göteborg spår 7 avgår om två minuter. Jag kollar upp - står under skylten spår 11. Jag hade bokat ett jävla godståg ner till Götet. Resan ner tog fem timmar. Mannen bredvid mig och Marie vägde minst 150 kilo och små åt på en hushållsost.

Utifrån mitt val (misstag) av tågbiljetter var Marie omtänksam och försökte matcha min ekonomi och bokade ett vandrarhem i ångestklass. Det va jag, Marie 38 år och en klass på skolresa som bodde i vår länga.

2 kommentarer:

Johanna sa...

HAHAHAHAHAHAHA

Torsten af Gärdet sa...

Ja du Antonia, du fixar alltid till det för dig!!! Smiling!