torsdag 1 oktober 2009

Paolo, ti amo

På väg hem från Universitetet slinker jag in på Åhlens bokrea och kommer inte ut med en Yoga bok, inte med en Så håller du humöret i höst- bok och inte heller med en Liza Marklund undangömd i jackan... Nej, jag det är skämmigare än så. Jag köper en kokbok av mannen som byggt en hel karriär på att nästan vara italienare och att nästan tala italienska. Nu har han alltså åkt till sina släktingar på Sicilien och på stapplande italienska bett dem skriva ned lite recept till honom. MEN jag blev uppriktigt rörd av de underbara bilderna och ännu underbara rätterna. Så ikväll ställer jag bort soyabönorna med het tomatsalsa, alfa alfa groddarna och feta och stoppar in en gnocchigratäng i ugnen.

Jag tror för övrigt att Johannes kommer vara Paolo för evigt tacksam för det.

3 kommentarer:

Sophie sa...

Jag tycker om Paolo och det står jag för.

Antonia sa...

Är det bara jag som legat med Pablito?

Johanna sa...

HAHAHAHAHAHA