söndag 13 december 2009

AW på Danderyds

I fredags åkte jag, Tove och Erika och hälsade på Antonia på Danderyds sjukhus. Klädd från trosor till skjorta i Landstinget satt Antonia i ett dukelt TV-rum och tittade på Cops. Hon fick gå små promenader till hissen och tillbaka för att det gjorde så ont i hennes ärr och hon berättade matt om hur hon hade fått ligga naken på en metallbrits utan så mycket som handduk under sig. Hon delade rum med 3 70+are. Vid 7 gick vi därifrån, det kändes lite konstigt att lämna henne där alldeles ensam. Vi gick till Erika och drack champagne och åt flygplansmat som Erika försökte intala oss var god. Det var den inte. Sen blev det Kåken.











7 kommentarer:

Anonym sa...

Δεν ξέρω τι έχει η φίλη σου η Antonia (απ΄ ότι κατάλαβα της έχουν αφαιρέσει το σκωληκοειδίτη), αλλά της εύχομαι περαστικά και καλά Χριστούγεννα...!

antonia sa...

Joey visa mig grektecken på datorn jag vill svara!!! Och oj va söt jag är när jag är sjuk.

Anonym sa...

Ok, probable you don't understand nothing from what i wrote...
What I wanted to say was that i wish you to get well as quickly as possible and you have a nice Christmas holidays! =)

josefina sa...

Ja fantastiskt söt när du är sjuk. Men bli frisk! Jag saknar dig!

Johanna sa...

Sωστά, έβγαλαν την πιο δύσκολη λέξη της ελληνικής γλώσσας! Κατάλαβε τι είπες και ήθελε να σ'ευχαριστήσει αλλά δεν βρήκε τα ελληνική γράμματα στον υπολογιστή της!

Καλά χριστούγεννα και σε σένα!
/J

Anonym sa...

Lost in translation joey.... =)

You're welcome Antonia!

Antonia sa...

Thank you ANONYM!