söndag 24 januari 2010

Jakt

Vi såg solen gå upp när vi närmade oss Mariefred.

Det råder hundförbud på jakt just nu så jag och Vanja fick ställa upp som extra drevfolk. Mysigt att tillbringa dagen i skogen. Första drevet var på 1,6 km. Låter inte så farligt. Men att stå framför en planterad vägg av gran och ha snö upp till knäna, först då inser man hur överjävligt det kan va. Vi kan omöjligen gått längre än 5 km på hela dagen men det tog 4 timmar. Vi såg ett rådjur som hade fått halsen avslitet av ett lodjur. Jag föll ner i en kamouflerad bäck.
Och Vanja flög fram i snön.


Jag, Vanja och min mor står på en höjd och ser grisen komma springandes över en åker. Pang. Och Vanja ylar: Kolla blodfontänen. Och springer i riktning mot den fällda grisen.
Jag blev lite förvånad av reaktionen. Vanja: Skämtar du eller? Jag är uppvuxen på en bondgård i Slovenien, jag slaktar grisar.

Min hund, den fega rackaren gjorde sig ball och muckade gräl med det stendöda vildsvinet

Sedan avslutade vi med att åka till Gripsholm och äta biff Rydberg.

4 kommentarer:

Calle sa...

jag vill se lodjursoffret!!!

Sophie sa...

vilken jävla blodfest! vegetarianen vill inte följa med nästa gång... men fina bilder, fått bloggkameran G11 i julklapp eller?

Antonia sa...

Yes jag är med en ny kamera. Men jag måste erkänna, även om jag fick en lektion av Joey innan jul (bara i fall att jag skulle bli med kamera) fotat jag auto, och iso auto. Förlåt. Men det blir finare så. Ses ikväll Lillan

sanjavanja sa...

visst inte ens att du har denna bloggen också!
Vilka fina bilder har du där!!! Tack igen för en fantastisk dag! Nu återstår bara väntar på kötet och en grym vilt-matlagning i sällskap av rött och Kära Du! Puss