måndag 25 januari 2010

New york (Del 1)

Puh.. Efter att ha sovit ett par timmar är jag nu mogen att skilja den vidriga hemresan från den fantastiska resan. Resan började dramatiskt av att pappa, min ursprungliga resekamrat, dagen före avresan blev sjuk och insåg att han i stället för att spendera sin födelsedag med att dricka champagne på planet till New York skulle få ligga på en "brits som var precis för smal för att amarna skulle kunna vila på sidorna" på Danderyds Sjukhus.
Den enes nöd blir den andres bröd och Johannes fick ta över pappas biljett.

Sen har vi gjort New Yorkiga saker. Promenerat 5 mil om dagen, ätit på ställen som är så coola att man känner sig som kusinen från landet trots ny slimmad Whyred kappa och Acne stövletter samt spenderat hela nödfallskontot på shopping.

Highlights från semestern: JAG HAR FÅTT EN NY KAMERA, vi tappade bort oss i Brooklyn och promenerade i typ 2 timmar i ett ultrajudiskt område- det var värt dock för att till sist hittade vi vårt mål, dinern Junior's som ska servera USAs bästa cheese cake. På väggarna satt bilder av flera presidenter som äter där och ett brev från Bill Clinton där han tackar för den bästa kakan han smakat och promenad i solnedgång på High line som är en park uppbyggd på en gammal räls.
Frukost på Le pain quotidien
När man är i USA får man äta peanut butter i sängen...

Solnedgång över New Jersey sedd från Pier 54

Mitt livs kärlek- min nya kamera


Johannes var så illa tvungen att få upp ett fotointresse, han tog över min gamla kamera.

2 kommentarer:

Antonia sa...

Åh jag vill också äta cheesecake och hänga med new york-judar.

Drystone sa...

Bra att veta att jag fattade rätt beslut. Vilka superbilder!!!