lördag 24 juli 2010

Även män har cravings!

Jag ligger i sängen på eftermiddagen och läser min bok. Från nedervåningen hör jag hur pappa pratar för sig själv. Jag lyssnar till en början bara med ena örat då det ofta brukar handla om upprördhet över politiker, börsen eller formula ett, alltså tre ämnen jag inte förstår ett ljud av. När monologen pågått ett tag så övergår det i ett utrop:

"Johaaanna, jag vill ha nåt sött! (Jag har infört detox stenhårt i huset. Det finns bara apelsiner och grönt te i skafferiet) jag vill inte att det ska va så där som på dagis då man bara fick lite för att det skulle räcka till alla. Jag vill ha allt! Jag vill ha Petit beurre och bli fet och rund och go."


1 kommentar:

Drystone sa...

Fan, vad tomt det känns utan några reflektioner över mina få cravings. Sorten jag käkar är dessutom oemotståndlig och min reflektion till johanna kom fråm hjärtat av var en regrediering till fritifds stadiet )som jag aldrig gick på)!!!