torsdag 31 juli 2008

12 days and counting

Idag är jag inne på min 13:e rökfria dag.
Jag har ett litet handsnickrat belöningsschema (belöningen ligger i känslan av att få färglägga ett nytt fält på morgonen) för varje dag utan cancerpinnar.

Käkade middag med min vän Robin häromdagen och han hävdar att det är efter 3 veckor det blir som värst och flest människor faller tillbaka. Jag sitter följdaktligen och funder över vad man kan göra för att förhindra detta.
I senaste Elle finns en artikel om en tjej från redaktionen som ska sluta röka, dricka och ha sex(???) och hon tvingas köpa en sista minuten för att klara det.
Jag hoppas innerligen att jag ska slippa lämna landet, men jag anar att det blir mycket film och lite utgång (aka trist bloggning) under ett par veckor.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Good work gumman! ;-)

Anonym sa...

Det är detta jag avskyr med svenska Elle, jag läste den artikeln i brittiska i början av maj. Fy skäms.

Anonym sa...

Just det, lycka till

Antonia sa...

Hahahaha, Joey tror du att juli har 35 dagar? Hahahaha! Skön du är som inte gör om den utan stryker och skriver datum istället för avklarade dagar. Du är ju miljövän!

Johanna sa...

HAHAHAHAHAHA. Det slog mig fan inte ens.

Anonym sa...

Det är alltid juste och uppmuntrande när bästisarna berättar om hur djävligt allt kommer att vara om en vecka! Sådant är riktig uppmuntran det! Kör muckarkam! Där ser du resultat, fast det går lite långsamt ibland, men fr a KÖR PÅ, mina tummar vitnar!!!

Anonym sa...

Lycka till! Det kan komma att bli tufft men du fixar det galant!