onsdag 16 juli 2008

Jag kommer bli en värdelös hemmafru

Tvätta är inte min grej. 

1) Maskinen i sig skrämmer skiten ur mig. Det är något med brummandet, det är betingat med kalla kårar. Nästan i klass med ljudet som flygplanstoans fushmojäng gör. Ni vet, man står i störtloppsposition med byxorna vi anklarna och är övertygad om att man själv ska sugas ut. Panik! 

2) Jag kommer aldrig ihåg vilket program och vilken temperatur det ska vara. Antingen blir det minimekläder eller inte rent. 

3) Jag är jävligt lat.

Under mina två veckor på Mallis har jag alltså inte tvättat. Jag har löst problemet med smutsiga underkläder genom att åka till HM och köpt nya. Idag för första gången har jag tvättat och nu inser jag att jag har ett underklädesförråd  för minst tre månader framåt ( jag gjorde samma sak förra sommaren, i påskas och några andra gånger därefter... Ja, dom har legat i smutsen sedan dess och ja, det luktar inte rosengård i mitt rum. Men jag har ac så jag lider inte allt för mycket av lukten.)  

Jag tror att jag kan vara i behov av hjälp. Men om någon behöver underkläder, kom till mig så löser vi det diskret. 

12 kommentarer:

Anonym sa...

I-landproblem på högnivå!

Anonym sa...

Varför heter den ankan & papegojans blogg? Vad menar ni?

Johanna sa...

Du tvättade våra handdukar i 90 kommer jag ihåg. Bara far och mormödrar tvättar i 90. Jag blev rosenrasande.

Antonia sa...

Jag vet. En enda tvätt på ett år och den fuckade jag up ordentligt!

Johanna sa...

Förresten kommer du aldrig bli hemmafru

Anonym sa...

Du lämnar väl in allt på kemtvätten. Snobb bloggen är äcklig

Johanna sa...

Hihi, snobbblogg. Det rimmar nästan!

Anonym sa...

Hänvisar Anonym till:

http://www.blondinbella.se/default.aspx

Om du liksom vill skriva av dig lite

Anonym sa...

Oj, var tog alla modetips vägen? Det enda man kan läsa om är Ankans miserabla liv (trist att vara snygg,rik och lat)och Papegojans tjat om Grekland och hennes pappas glasögon. Mer mode eller smarrigheter åt folket,eller lägg ner!

Anonym sa...

Klart man tvättar handukar i 90! och helst med någon stark, blekande kemikalie.

Anonym sa...

Till dig som är feg och cynisk och gruvligt avundsjuk och inte vågar visa dig bakom annat än en anonymitet. Jag vill vänligt och bestämt på bästa franska säga att hålla dig borta från bloggen om den irriterar dig så mycket. Som sagt, på bästa franska säger vi "Prenez vous dans le vallé"

Anonym sa...

Ta dig i dalen, hahahahaha