onsdag 16 juli 2008

Snart ska jag sätta mig i min hyrda Smart Forfour för att hämta min vän Joel på flygplatsen. Han är i ärlighetens namn inte min vän utan min klasskompis och vi har umgåtts två gånger utanför skolan (då tillsammans med andra i klassen och över okristliga mängder alkohol) på ett läsår. Nu ska vi lära känna varandra. 

Jag tror att det kommer bli bra. Här följer vår smsdialog med tema "flygplansresor". 

Joel: Försenad 20-30 min. "Ett par batterier som måste bytas". Proffsigt. (han skrev på riktigt proffsigt. Proffsigt va!) Jag hatar att flyga . Det har inget med rädsla att göra. Men maten, de ofrånkomliga, minst två tjutande ungarna, det ickeexisterande benutrymmet, de äckliga, blekfeta medpassagerarna och vetskapen om att man inte kan röka gör det hela till en mardröm. Ett flygande fängelse.

Antonia: Du glömde att räkna in den nerkissade och klaustrofobiska toaletten och dom översminkade flygvärdinnorna med dålig hy. 

Joel: Toalett? Du menar det där kalla, dragiga skåpet med hål i? Och flygvärdinnorna, vad hände? På sextiotalet var ju alla skitsnygga. Nu får man vara glad om det inte bryter lårbenshalsen när de kastar juice på en.

Jag tror vi kommer ha kul och förhoppningsvis har han med sig kamera!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som upplagt för drama!

Anonym sa...

När kommer du hem?

Anonym sa...

Ladda med vin och öl så kan det inte gå fel.

Johanna sa...

Hahahahahhaha. Det är helt galet vilket bra partytrix flygplanssnack är. Om man någon gång befinner sig i en situation där det inte finns mycket att säga så är det bara droppa en flygplansstory och sen är det klackarna i taket.

Antonia sa...

Jag vet inte när jag kommer hem Tjorven (???). Tror om tio dar