tisdag 26 augusti 2008

Discodans i Eskilstuna

Förlåt att det varit så taskigt tryck på Visionistas.
Jag hade migrän igår och i helgen var jag slö.

På lördagen så tog jag ett fruktansvärt felaktigt beslut som jag till och med så här i efterhand ångrar bittert. Jag gick med på att åka till Eskilstuna över en dag. Jag tänkte att det ju var så trevligt sist i Nyköping och att det kunde vara kul att se en ny stad.

I själva verket var destinationen inte Eskilstuna (som verkade förjävla trist det med för den delen) utan shopingcentret Tuna Park (Tuna står för Eskilstuna). Där fanns det Lindex, Teknik magasinet, och Cubus och jag gick runt i 6 timmar och klagade och stönade högljutt och undrande över vad jag gjort för att förtjäna en minut där inne.

Det enda riktigt skojiga som hände var att flickor och pojkar i alla åldrar och storlekar hade en form av disco-dansshow i hemgjorda lycra-abba-cowgirl-outfits. Helt galet, det verkade stort med discodans i Eskilstuna för det var typ 40 ungar med och 100 pers som tittade.
Jag skrattade bara. Halvt för att det var underhållande, lite för att det såg himla kul ut, pyttelite hånfullt åt vissa av de äldre barnen med total brist på självinsikt och litegranna för att det något sätt var lite hjärtskärande.



6 kommentarer:

Sophie sa...

Jösses vad deppigt det ser ut! Men varför åkte ni inte till parken zoo? Där har de ju vita tigrar. Döballt.

Johanna sa...

I KNOW! Men vi var tvungna att vara hela dagen i Tuna för jobb

Anonym sa...

Hahahahahaha, vilka dräkter :)

Antonia sa...

Va dom duktiga då? Någon som gjorde sig illa? Trampa fel, snurrade åt fel håll, visa rumpan eller drog upp någon ur publiken?

Anonym sa...

Roligaste bilderna! Hade ni kul? //Karoline

Johanna sa...

De var tokdåliga, killarna var äldst och sämst. Det var hysteriskt kul.