onsdag 27 augusti 2008

Rökfri och bitter

Jag slutar röka i denna stund och har gjort det under dom senaste fyra dagarna. Så jag är lättantändlig och har  mist min livslust. Varför ska man sluta röka när man älskar det? Vi rökare är ett utdöende släkte, vi borde k-märkas och beundras men nej alla fimpar och jag hänger på. 

Fast jag ska inte sluta, bara tills vidare. Jag min roomie och en annan dam har slagit vad om vem som kan hålla upp längst. Jag har redan förlorat. Rökte två i går. Men, det finns en väg tillbaka och den kallas pengar. Yes, hundra kr ciggen och jag får vara med i tävlingen igen. Så 200 kronor fattigare och lika röksugen. 

Vad gör man om man inte röker? Va? När man väntar på någon vad gör man då? När man missar bussen vad gör man då? När maten är slut, vad gör man då? Vad ersätter kicken, eller är poängen att man ska vara en kick fattigare? 

3 kommentarer:

Anonym sa...

sex

Johanna sa...

MOHAHAHAHA 39 days and counting

Anonym sa...

Man hittar andra och bättre värden i vardagen, som att börja älska sig själv på riktigt och ta sig själv på än mer allvar!!! Kramar till dig, du finn sju där, det är bara att öppna upp!!!