lördag 20 september 2008

Cykeln

Ojojoj. Vilket äventyr. Idag kom jag till två tråkiga insikter:

1. Jag har sämst kondition i Sverige
2. Jag kan inte cykla

Innan jag kom till dessa insikter så drack jag kaffe och åt kakor med Jossan, Sophie och Harald.

Nu kollar jag på Landet runt med ett hurtbullepar som cyklat Kiruna-Ystad (6 mil) och pustar ut en liten stund och unnar sig varsin Festis (livin on the edge). Jag cyklade kanske 2 km hem och nu, en timme senare, sitter jag fortfarande hemma med blodsmak i munnen.

Det var lite den käslan att om man stannar så ramlar man, jag hade tänkt at svänga förbi Antonia men jag fick äntligen upp en bra fart efter Valhallavägen och då vågade jag inte stanna vid Östermalmsgatan. I alla fall var cykeln fantastiskt fin kolla!
Harald
Mörkhårig Jossan. Sophie är inte med på bild för hon var så förkyld att det inte passade sig.
Jag tragglar med att komma upp på cykeln
Testrunda på Rindögatan

6 kommentarer:

Tove sa...

Det ska bli ändring på konditionsstatusen nästa vecka, då är det SATS 06.30 fyra dagar i veckan!!!

Sophie sa...

Vad skönt att du klarade dig! Jag kom på för ett tag sedan att du inte hade ringt och att jag hade glömt och ringa och då tänkte jag att jag skulle kolla bloggen och nu vet jag att du lever. Vilken lättnad.

Anonym sa...

Nästa gång du försöker dig på att cykla, para kaló, hjälmen och att cykla i ett par Marc Jacobspjukk finns det bra alternativ till. Rekommenderas Intersport. Dessutom, glöm inte alla dårar till bilister omkring dig, de brukar bjuda på att du åker på cykelbana. Det är inte alltid lika lugnt som hemma på gamla Rindö. Förlåt anstrykning till predikan, men det är bara omsorg!

Johanna sa...

Hahaha ja skorna var inte det bästa valet! Men jag ska fixa hjälm och framför allt inte cykla på trafikerade vägar (och inte i uppförsbackar för då måste jag gå av och leda cykeln och det är inte bra för självbilden).

Johanna sa...

Tove: Mitt mål är fortfarande 2 ggr. Sorry!

josefina sa...

Heja heja!