tisdag 9 september 2008

Dumma mamma

I morse kom jag i konflikt med någon om hur mycket man får tycka högt om andra.Det hela börjar med att en mamma cyklar Torsgatan fram med en litet barn bak på cykeln och en 5-åring cyklandes i full kareta EFTER mammans cykel alldeles ensam och utan stödhjul.

Jag sa hur som något i stil med att jag ALDRIG kommer låta mina barn cykla i trafiken och fick då höra att det inte är bra att kommentera andras föräldraskap.
I teorin så håller jag med, fast då deras taskiga ansvar korsar min väg så tycker jag ändå att jag ska få tycka om det. Givetvis inte högt utan sådär försynt svenskt mumlande- men ändå.
Jag menar, det har lagts fram ett förslag att förbjuda skolpoliser nu trots att det inte inträffat en olycka på 55 år, så jag är rätt övertygad om att till och med regeringen skulle ha ett och annat att säga om den där morsans brist på ansvar.

Men så slog det mig, om det faktiskt inte är okej att tycka sådana saker så är det typ inte okej att vara Johanna. En stor del av min personlighet (och charm?) bygger på att vara skojig och komma med roliga betraktelser över folk i omgivningen. Om det inte är okej, då vet det fan vad jag ska komma upp med för ny grej.
Vilken världsomvälvande självinsikt såhär på tisdag efter lunch…

www.manpeace.se

8 kommentarer:

Anonym sa...

What?? Jag älskar skolpoliserna

Anonym sa...

HAHAHA

Anonym sa...

snyggt foto

Digidiva sa...

Ja-a, barnen är ju vår framtid sägs det så även jag har plockat fram den sursvenska käringen inte för så länge sedan när jag passerade ett gäng mammor som fikade och kedjerökte. Barnen var rastlösa och sjukt uttråkade. Egentligen ville jag säga: Men gå till en park och LEK lite med kidsen. Men sååå mycket törs man ju inte sticka ut hakan så jag hostade istället på ett förnämligt missnöjt sätt när jag passerade. Och då är jag rökare själv. Där stampade jag verkligen med hela min modiga fot i marken kan man säga! :)

Anonym sa...

Till alla vänner som har "guts" att säga till! SJÄLVKLART skall man INTE hålla käften i situationer där idioter till vuxna trakkar på något sätt mot vem som helst!!! Det handlar om civilkurage. Idioten som talade om föräldraskap (magen kokar)är ett ex på att man MÅSTE agera när någons 5-åring löper gatlopp mot en möjlig Dr Död. Jag frågar alltid folk som är idioter mot sina barn om de är riktigt säkra på att de skall fortsätta vara det. Ilskan jag får som svar känns som en belöning! Jag ingriper, till min älskade dotters förtvivlan ibland, men det verkar som om hon ändrat sig, varje gång någon agerar utan Kontakt i sig själv. Jag tillbringar alltså en massa tid med det! Med tanke på hur många det finns som inte tänker med något annat än häcken! Förlåt min franska!!
Upp till kamp mot

Anonym sa...

...de tanklösa!

Johanna sa...

Det var ord och inga visor det. Stackars den sk idioten, det är någon jag håller så kär

Anonym sa...

Johanna, jag tar det med honom direkt. Det klarar vi säkert av. Även solen har sina fläckar! Men helt rätt! I detta passar ord bättre än visor!