onsdag 10 september 2008

Fejanförolämpning

Jag känner mig upprörd över en grej som jag nu tänker ventilera (läs: spy galla) med er.

Igår ”addade” en barndomskompis mig på Facebook. När jag säger barndomskompis så menar jag alltså att det sista jag minns av henne var då hon sa att jag också skulle börja gilla Veckorevyn när jag blev mogen (hon var ett år äldre och jag var extremt kavat och hade antagligen uttalat mig om att vi var för små för att läsa Veckorevyn) och vi var typ 6. Vi var aldrig särskilt tighta men tydligen tillräckligt nära för henne att trotsa barndomens förolämpningar och lägga till mig som sin vän.

Jaha, det var ju kul tänkte jag för mig själv. Undra vad hon vill. Jag accepterar alltså hennes request i väntan på en hälsning. En hälsning som aldrig kommer.

Efter 15 års tystnad så hade bruden alltså inte samlat ihop tillräckligt mycket kraft för att spotta ur sig en ynka hälsningsfras. Hon ville bara öka på sitt fattiga vännummer för att det skulle se ut som att hon hade fler kompisar än i verkligheten. Hur patetiskt det än är så tycker jag inte synd om henne.
Varför i helvete kunde hon inte ha the decency att skriva ”Hej, hur mår du? Vad gör du nu för tiden? Har du kontakt med nån från Montessori?” Jag menar, hur svårt kan det va??? Skriv om vädret för i helvete men skriv nåt.

Hon återupplivade mörka barndomsminnen hos mig för att sedan förolämpa mig på nytt 15 år senare.
Nej, blockad är vad hon ska bli, så kan hon sitta hemma och läsa sin fjantiga Vecko Revyn med sin patetiska lilla siffra under antalet friends.




www.orato.com

6 kommentarer:

Digidiva sa...

Guds elfte bud: Adders only skola inga nya vänner hava ty kan man icke säga hej har man icke förtjänat det! Amen!

Johanna sa...

Hahahaha

Anonym sa...

Lysande ilska! Get it out of your system och jag kan förställa mig vem hon är. Hur många mörka minnen hade du som liten, egentligen? Men hon var en liten blivande bitch, som dock hade en bakgrund som kanske inte gav henne några möjligheter. Hon agerade som sina föräldrar!

Anonym sa...

Knappast "förställa" mig men snarfare "föreställa mig". Sorry!

Anonym sa...

jag ger upp på stavningen idag!

Anonym sa...

Jag har snackat med Hells Angels som du sa. Funkar det om dom spräcker knäna? Killen som utför kvinnlig omskärelse utan bedövning med glasskärvor på jordgolv är på semester. Hur ska du ha det?