måndag 17 november 2008

Riche infekterat

När vi ändå är inne på Riche.

Jag har alltid sett Riche som lite av ett vattenhål bland olika Whiterooms och Laroys och andra rätt otrevliga platser runt mitt annars så älskade Stureplan. Men i fredags svek det mig ordentligt.
Den fantastiskt vackra lokalen var fylld till brädden av 35-45 åriga APpackade män som brölade ut sin närvaro och förstörde kvällen både för personalen och alla de snygga 25 åriga stockholmsmediabrudar som hade hoppats på någon trevlig ny bekantskap eller en normal konversation med sitt sällskap och inte salivstänk på chiffongblusarna från rödmosiga ouppfostrade män med komplex upp till öronen.

Efter ett tag lackade jag ur. En ful blek blond snubbe halvsitter på mitt bord och sjunger nån form av fotbollssång- ni vet ohohoh o oooo ohohoh o oooo. När våra drinkar börjar sippra över kanten på glasen så tar jag tag i killen och ber honom notera: vänligt att chilla lite.
Det blir tyst i 5 sekunder och sen kommer han riktigt nära mitt ansikte, så nära att jag riktigt kan dofta planksteken och bean han smaskat i sig på ett mindre klassigt ställe än Riche 3 timmar tidigare, och skriker: chilla själv då för fa-a-n! (Har ni hört Alex Schulman säga ”Kör för fa-a-n? Så sa han det)

Det var det enda han hade att svara. 35 bast.
Helvete asså vad det går utför.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Original-kör för fa-an:

http://www.youtube.com/watch?v=w5MTdkPgKc8

Anonym sa...

Det var ett alldeles för vänligt tilltal av dig, om jag får säga så. Vad han gör sig skyldig till är ett rent psykiskt övergrepp (övergrepp, per psykisk definition, är ALLT som är ett överskridande av den personliga integriteten och där var han över i massor, på er alla!) Lysande och äckligt bra skrivit. Spara texten!